Taitaja 09

Hej!

De blir inget långt inlägg eftersom jag tänkte gå och lägga mej. Jag är så jävla trött!

Idag for vi alltså till Vasa för att kolla på Taitaja-tävlingarna (=mästare). De hade väntat 35 000 besökare och vad jag såg så tror jag att det var så mycket också. Fast de va lite svårt att veta vart man skulle gå, alla ville ju såklart gå åt olika håll. Meen, de gick nog iaf. De kändes faktiskt lite meningslöst att åka till Vasa, vi var ju bara där i 2 timmar. Haha, anledningen till att jag är trött är för att jag suttit i buss i 5 timmar idag *jobbigt*. Sen har jag varit till skriftskolan också, ännu jobbigare! Men jag får se det positivt: när jag konfirmeras får jag en kamera :D

Im har vi dubbeltimme Modde med en av de värsta lärarna på skolan, och vet ni vad? Jag har massor kvar att göra tills det. Vi ska ha ett litet drama; jag kan inte mina repliker, sen ska vi också redogöra några frågor; jag har inte svaren, och sen har vi ännu några uppgifter(rita en teckning från ett spc ställe i en bok, vi ska redogöra en musikupplevelse, vi ska läsa upp en dikt och vi ska redogöra slutet); jag har inte ritat, jag har inte skrivit en musikupplevelse, jag har inte skrivit en dikt och boken var så skit så jag orkade inte läsa slutet!

Justde, Vasa ännu. De blev inge många bilder med kameran eftersom de var sååå mycket folk så vart man än tog så var det något huve ivägen. Men jag och Johanna tog några überunderliga bilder som hon ska skicka åt mig så jag får se om jag isar lägga upp några bilder :D

(inlägget blev längre än väntat..)

Gonatt <3

Kommentarer
Postat av: johannaa

Roligt va e, speciellt i bussin 8)

ehm, ska för uvi bildren snart (a)

2009-03-28 @ 18:44:23
URL: http://muminlemonad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0