Vart ska jag sen?

Jaa, när jag cyklade med hunden idag då kom jag att tänka på mycket. Tex vart jag ska efter högstadie. Det är ju faktiskt bara 10 månader kvar och sen ska vi ha bestämt var vi ska. Problem. Jag vet inte vart jag ska. Eller jo, på ett vis.

Jag läste på en sida om reseledare för barn, de som jag vill bli. Där stog de att man ska vara ung. 23 år. men jag är ju typ 15 när jag slutar skolan och det är problemet.

Jag tänkte gå till gymnastiet där i stan men jag orkar verkligen inte åka buss i 3 år till eller bo hemma i 3 år till. Men många av mina vänner ska dit och det skulle ju va bra att gå med dem.

Samtidigt tänkte jag åka till sverige och gå gymnasiet där, men jag fattar inte riktigt hur skolan där funkar.. Men om jag går i sverige behöver jag inte kunna finska. Jag skulle kunna jobba utan att ett krav är finska. Och det är typ min högsta önskan.. Dessutom skulle jag lära känna nya människor där. Men var ska jag bo isf?

Såå, vart ska jag??


Help me! (a)


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Svar: Tack detsamma! :D

2009-04-15 @ 20:27:53
URL: http://ellinork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0