Tandläkarbesöket

var hemskt! Nästa tid = 29.04 kl 1200.

Jag ska till fammo nu, skriver mer ikv.



Sådär, nu är jag tillbaka. Jag for en sväng via biblo men tyvärr hade de nya böckerna inte kommit. Hoppas de kommer nästa vecka. Jag for en sväng via farmor också men hon var ute och räfsade så jag sa bara hej och sen for jag. Man märker äntligen att våren är på väg! Snart är all snö borta och snart kan man börja använda ballerinaskor utan att kleta ner dem i gegga.
När jag kom hem försökte pappa tvinga mig att gå ut och hugga ved men jag har så grym huvudvärk så jag stannade inne och bakade med mamma istället.

Som sagt, tandläkarbesöket var hemskt! Jag ska försöka beskriva hur det var men de är väldigt svårt när man inte kan via IRL. Det hemska började redan när jag och min kompis kom dit. Vi kom in genom dörren och helt plötsligt kommer tandläkaren och säger "nämen flickor, ni är en halvtimme försenade" och vi var ungefär som att "vafan!?" för på våra lappar stog det att jag hade tid 09.50 och hon 10.00 men enligt dem hade jag tid 09.30.. Irriterande. Såå, jag fick ju gå in och sätta mig på en gång, normalt brukar jag sitta i väntrummet och lugna ner mig först. nu börjar de krångliga.
Först bedövar de höger om framtänderna, i "framsidan av tandköttet". Och de var helt okej, men sen helt plötsligt flyttar hon sprutan och bedövar i gommen! De tog så jävla sjukt! Direkt när hon tar bort sprutan börjar bedövningen verka och jag känner hur ena sidan av halsen svullnar så de känns om att jag kvävs. Som om de inte skulle vara hemskt nog! Då tar tandläkaren i den minsta borren och eftersom jag har varit så många gånger till tandläkaren vet jag att ju mindre, ju värre. Och så sätter hon i gång. Hon borrar i överkäken, längst till höger, vilket betyder att man måste öppna munnen så mycket så att de känns som om huden skulle repa upp sig. Samtidigt står sköterskan och sprutar in vatten som rinner ner för halsen och jag fick en ännu värre kvävningskänsla. Sköterskan stog ju med en sån där grej som suger upp vattnet också men den hade fasnat i kinden. Och ännu är det inte det hemskaste. När tandläkaren borrade kändes det som att hon borrade i nerv eller nåt för det tog så jävla sjukt. Nu kommer det till det värsta. Som ni säkert förstått slets den högra sidan så lång till höger som det bara gick, och tänk er sen när samma sak händer med vänster. Samtidigt! Efter de har borrat färdigt ska de ju lägga in plomben och sedan använder de ju en sån blå lampa. Lampan är ju ganska stor och jag hade ju så många saker i den högra sidan så de var tvungna att lägga lägga lampan i den vänstra sidan = Härligt.. Just då trodde jag inte de kunde bli värre men jo sidu, det kan de. I precis samma ögonblick dör min MP3 och solglasögonen trillar ner. Yippie! Och det var väl så illa de kunde gå idag. Som tur va lyckades de iaf inte borra i tandköttet!

Jag längtar verkligen INTE till nästa gång 29.04. Idag var det sista gången min kompis behövde gå så nästa gång får jag gå ensam. I don't want to!

Jag tänkte jag skulle ta med kameran men sen glömde jag bort de och tur va nu det: Jag hade minneskortet hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0