Invandrare

Jag hörde nyss av min kompis att de kommer snart komma asylsökande hit till byn. I stan har de öppnat ett asylcenter och det kommer mer folk än de trodde så nu har de varit hit till våran LILLA by och kollat i pansionärshemmen och det finns plats och de gör det. Så hon sa att de kommer folk som flyr undan kriget i Somalia och de kan bara Engelska, Italienska och Swahili. De är ju delade uppfattningar om invandrare men jag har absolut inget emot dem. Jag tycker bara det är kul att de kommer mer folk hit. Hoppas verkligen det kommer lite barn/ungdomar också. Här i byn så är det födda två 94or, jag som är 95a och en som är 96a. Sen är det inga mer förren 2002. Så de är bra med lite mer folk :D Men de är väldigt irriterande med sånna som har förutfattade meningar och folk bara för att de ser ut på ett visst sätt, pratar annorlunda och kommer någon annanstans ifrån. Fast man får ju hoppas att de går bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0